måndag 4 maj 2015

Den skrikande trappan

Den skrikande trappan (inbunden)
Bild: Bokus
Jag väljer normalt sett inte spökhistorier när jag ska läsa böcker men just nu försöker jag läsa lite bredare för att kunna tipsa mina skolelever. Jag får nog säga att de första sidorna inte fångade mitt intresse särskilt mycket, men efter ett par kapitel gick det av bara farten. Denna bok kan nog tilltala de flesta som vill läsa en bra spökhistoria och ytterligare en bok är på ingång. Boken är lätt att läsa och flyter bra med fart, fläkt och spänning. Kan läsas från ca 10 års ålder och uppåt men man bör vara en van läsare.

Citat ur boken

En smal strimma blod hade sipprat från taket, nerför mittstången och ut längs en krökt, kristallprydd arm. På den nedersta prisman höll en droppe långsamt på att  bildas.                                                          
”S-så kan den inte göra!” stammade jag. ”Vi står innanför järn!”

Läs, om du vågar, boken om Lucy, George och Lookwodd som är spökagenter.
// Susanne

Inga kommentarer: