söndag 29 september 2013

Extra - serie av Per Nilsson

Bok 1: En morgon stod hon bara där Bild: BokusJag vill tipsa om en bokserie av Per Nilsson som är så bra och spännande! Serien heter Extra och hittills har fem böcker kommit ut. Böckerna passar både tjejer och killar från ca 9 år och uppåt.

Huvudpersonen heter Pim-Pim. Han är en alldeles vanlig kille som går i skolan, spelar fotboll och är med kompisar. Han bor växelvis med sin mamma och hennes nya kille Jesus som också är Pim-Pims fotbollstränare och med sin pappa. En dag i januari börjar en ny tjej i Pim-Pims klass. Det är något mycket speciellt med Extra som hon heter. Vem är hon egentligen? Och vad vill hon Pim-Pim?

Jag gillar böckerna för att de innehåller bådBok 3: Svart löpare hotar vit dam Bild: Bokuse verklighet och magi. Fem delar har alltså kommit och den sjätte och sista delen kommer i september. Böckerna heter:
    Bok 2: En ängel har landat Bild: BokusBok 5: Från mörkret mot ljuset Bild: Bokus
  • En morgon stod hon bara där
  • En ängel har landat
  • Svart löpare hotar vit dam
  • Jag kan lura dig vart jag villBok 4: Jag kan lura dig vart jag vill Bild: Bokus
  • Från mörkret mot ljuset
  • Stanna, bli kvar (kommer i höst)
Böckerna finns på avdelning Hcg här på biblioteket.

/Matilda


Inga kommentarer: