torsdag 26 september 2013

Agnetha Fältskog – A

Ett nytt album med Agneta Fältskog, min stora idol. Ändå tvekade jag. Det var ju ett tag sedan sist...... ABBA var en stor och viktig del av min uppväxt. Men viktigast var Agnetha Fältskog. Med sin både starka och sköra röst övertygande hon mig alltid om att saker och ting skulle ordna sig. Det slutade med att jag förbokade albumet, förstås!

Agnetha Fältskog - A Bild: cdon.com
Med lika delar förväntan och bävan satte jag på A och fylldes så småningom av en intensiv lyckokänsla. Behöver jag skriva att skivan är underbar? Hela första veckan nynnade jag på första spåret "The one who loves you know". På radion har det varit "When you really loved someone" som snurrat. Den gjorde inte riktigt samma intryck men nu har den växt ikapp! Texten i "I was a flower" talar direkt till mig - "careless hands, reckless heart, tore me from the ground". Sedan fastnade Dance your pain away. Så där skulle jag kunna fortsätta men föreslår istället att du kommer in och lånar Agnetha Fältskog – A här på biblioteket! Den är väl värd att lyssna på!


// Katarina

Inga kommentarer: