torsdag 18 april 2013

Sockerchock = extra allt!

Sockerchock: Vinnare av hela Sverige bakar 2012 (kartonnage)För dig som följt Hela Sverige Bakar vet också att det var Christina Gyllner som vann den första omgången av programmet. Vinsten var att få ge ut en kokbok. Hennes bok Sockerchock är verkligen en sockerchock med många läckra recept där inspirationen tagits från USA. Hon skriver så här om sig själv: "Jag kallar mig amerikan med svenskt pass. Mycket av min inspiration kommer från USA. Det är en hel del där som är over the top och det älskar jag".

I boken hittar du allt från den ultimata chokladkakan till rabarberkompott med yoghurtmousse och rostade päron med roquefortost. Det är vanilj, När man bläddrar i boken vattnas det verkligen i munnen både av recepten och de underbara bilderna på bakverken. Som min Katarina sa när hon tittade igenom boken: "Det är överdådiga bakverk med extra allt, för mycket av det goda finns inte!"

Boken har förutom en massa goda recept även tips och råd för hur man gör några olika grundrecept för olika tillbehör som lemon curd, vaniljkräm, hemgjord buttermilk m.m.

Vill du göra något med extra allt - låna denna bok och baka något riktigt smarrigt!

Provläs Sockerchock – Vinnare av Hela Sverige bakar 2012

//Linda

Inga kommentarer: