måndag 12 november 2012

Praktikanten says hello!

Böcker och papper, skriva, läsa och uttrycka sig, det är saker som alltid har fascinerat och roat mig. Jag kommer i håg hur mamma låg bredvid mig och läste berättelsen jag valt för kvällen, och jag minns hur jag följde bokstäverna med blicken utan att förstå vad de betydde. Det tog inte lång tid innan jag själv lärde mig att läsa, och efter det betraktar jag litteraturen som ett av mina främsta intressen.
   Jag kanske ska presentera mig? Jag heter Linnéa, och det här är min första dag som praktikant här på Leksands bibliotek. Jag är född och uppvuxen i Älvdalen, men går tredje året på medielinjen i Göteborg. Jag valde att praktisera här eftersom jag ser Leksand lite som ett andra hem då många av mina vänner bor här.
   Som sagt så läser jag tredje året på medielinjen med inriktning grafiskdesign och kommunikation samt fotografering, vilket är bland det bästa jag vet. Dock känner jag inte att det är något jag kommer att vilja jobba med i framtiden, utan då känns bibliotekarie som ett mer lockande yrke för mig.
   Förutom att läsa och fotografera älskar jag också att sjunga och att hålla på med musik. Även skriva är ett stort intresse, och min dröm är att själv få ge ut minst en bok.
  
Det var lite om mig, jag kommer att vara här på biblioteket nu en månad så om ni undrar något, vill ha ett boktips eller helt enkelt bara prata, är det bara att säga hej! Jag kommer nog slänga in ett blogginlägg här då och då också, så håll utkik efter det.

Så hoppas jag att alla har en superbra måndag i det fina höstvädret!
Kram Linnéa

Inga kommentarer: