lördag 26 maj 2012

En tårta till Mor

Klassiska Tårtor : På Mitt Sätt (kartonnage)
Bild: Bokus
För den som tänkt baka en tårta till mor på Mors dag vill jag rekommendera Monika Ahlbergs Klassiska tårtor på mitt sätt. I den här boken hittar du recept på 25 klassiska tårtor som Monica har gett sin egen tolkning. De är klassiska tårtor och ändå inte. Bilderna i boken är lekfulla och inspirerande och gör att jag gärna skulle baka samtliga till min mor på Mors dag. I boken beskrivs alltifrån prinsesstårta och sachertårta till en pannkakastårta och en grön-röd dröm.

I slutet ges även lite goda råd om fyllningar och olika krämer. Lite praktiska tips om hur man gör chokladdoppade bär och kanderar blommor, fägar socker m.m.

Detta är en bok som ger ínspiration till tårtbaket och om du inte vill göra exakt som Monica kan du själv göra din egen tolkning av tårtan.

Grattis alla mammor på Mors Dag!

//Linda

Inga kommentarer: