torsdag 3 november 2011

Sankta Psyko - Johan Theorin

Johan Theorins senaste bok Sankta Psyko är minst lika bra som hans tidigare böcker. Det lite annan stil på den eftersom den inte utspelar sig på Öland och inte är en deckare utan en psykologisk thriller.

Den handlar om Jan Hauger som får jobb på förskolan Gläntan som ligger vid Sankta Psyko. Här går barn vars föräldrar sitter på Sankta Psyko. Allteftersom historien berättas får vi reda på mer om Jan och hans bakgrund. Han tog jobbet av en enda anledning att på något sätt komma in på Sankta Psyko. Det är många som vill in på  Sankta Psyko och andra som vill ut därifrån i den här boken.

Johan Theorin flätar skickligt ihop alla trådar och även om jag kanske förväntade mig ännu mer spänning och kusligheter - speciellt med titeln Sankta Psyko - så tycker jag mycket om boken. Jag rekommenderar den varmt till alla som tycker om Johan Theorins böcker. Förvänta er något helt annat än hans tidigare böcker så blir ni garanterade en spännande läsupplevelse. En läsupplevelse som berör och får en att tänka till lite extra.

Jag har läst boken genom att lyssna på den och det tyckte jag lade till en extra dimension till läsningen. Magnus Krepper är mycket behaglig att lyssna på.

Provläs boken här

//Linda

Inga kommentarer: