tisdag 27 september 2011

Bok & Bibliotek - intryck

Oj oj oj... vilken mässa.... massor med folk.... allt från vanligt folk till författare ... Henning Mankell, Thomas Bodström, Linda Olsson, Camilla Läckberg  .... många bra seminarier..... Stefan Einhorn, Nina Hagen, Katarina Janouch..... och så förstås monterprogram.....  Lena-Maria Klingvall, Carl-Einar Häckner, Johan Theorin......  man ville aldrig att mässan skulle ta slut och att smälta alla intryck tar några dagar... vi får försöka skriva lite mer utförligt om något av seminarierna vi var på.... men just i skrivandets stund ville jag bara dela med mig av den glädje som fanns på mässan.... Jag kan verkligen rekommendera ett besök där nästa år! Dalamontern besökte vi förstås och fick gott dala-kaffe :-)

Det seminarium som var ett av de intressantaste var det med Stefan Einhorn där han talade om sin bok Ängalarnas svar. "En stark skildring av människans förmåga att göra såväl gott som ont och av hennes längtan efter försoning mitt i det allra mörkaste." (Adlibris). Han talade med sådan värme om sin bok som började som en novell. Den boken fick följa med mig hem kan jag avslöja!

//Linda

Inga kommentarer: